Nawigacja

Technik organizacji reklamy

  1. Technik organizacji reklamy przeprowadza analizy marketingowe, zbiera informacje na temat zleceniodawców i ich oczekiwań, przygotowuje informacje niezbędne do realizacji zadań reklamowych, opracowuje wnioski z programów badań rynkowych, pozyskuje klientów do współpracy z firmą, uczestniczy w rozmowach handlowych, prezentuje usługi reklamowe, uczestniczy w tworzeniu i realizacji kampanii reklamowych, organizuje działalność promocyjną i wystawienniczą, zarządza budżetem reklamodawcy.
     
  2. Informacje dodatkowe
    Reklama jest dźwignią handlu. Zawód technika organizacji reklamy łączy wiedzę ekonomiczną, organizacyjną, plastyczną, psychologiczną, a także lingwistyczną, zatem tak szeroki zakres wiedzy i umiejętności umożliwia absolwentom pozyskanie ciekawej, kreatywnej, a co najważniejsze - sprawiającej przyjemność pracy. Rynek reklamy w Polsce wciąż jest w fazie rozwoju i zarówno nowopowstające jak i już istniejące firmy zainteresowane są zatrudnieniem specjalistów od spraw marketingu i reklamy.

     
  3. Kwalifikacje uzyskiwane w wyniku kształcenia
    a) Kwalifikacja 1:

    AU.29 Sprzedaż produktów i usług reklamowych
    b) Kwalifikacja 2:

    AU.30 Organizacja i prowadzenie kampanii reklamowej

     
  4. Sylwetka absolwenta
    Absolwent kończący szkołę w zawodzie technik organizacji reklamy będzie przygotowany do wykonywania zadań zawodowych w zakresie:
    a) określania celów działalności reklamowej, stosowania metody badań rynku reklamy, oceniania skuteczności i efektywności kampanii reklamowej,
    b) opracowywania oferty handlowej dotyczącej sprzedaży usług reklamowych,
    c) dobierania środków i nośników reklamy, stosowania różnych technik reklamy,
    d) prowadzenia negocjacji i rozmów handlowych w ramach współpracy z klientami i przedsiębiorstwami,
    e) opracowywania werbalnego, dźwiękowego i wizualnego koncepcji reklamy,
    f) opracowywania graficznego projektu reklamy wizualnej i scenariuszy reklamy radiowej i telewizyjnej,
    g) przygotowywania produkcji filmów reklamowych i reklam radiowych,
    h) organizowania działalności informacyjnej, wystawienniczej i sprzedaży reklamy oraz organizowania promocji sprzedaży towarów i usług reklamowych,
    i) współpracowania z klientami, przedsiębiorstwami polskimi i zagranicznymi.

     
  5. Technik organizacji reklamy znajdzie zatrudnienie w:
    a)
    pełnoprofilowych i specjalistycznych agencjach reklamowych,
    b) działach marketingu i reklamy przedsiębiorstw produkcyjnych i handlowych,
    c) biurze ogłoszeń środków masowego przekazu,
    d) działach promocji środków masowego przekazu,
    e) agencjach scenariuszowych i studiach graficznych,
    f) studiach produkcyjnych - specjalista do spraw produkcji,
    g) agencjach do spraw kontaktów z prasą i kształtowania opinii publicznej (public relation).

     
  6. Baza dydaktyczna i warunki kształcenia

 

Aktualizacja: I. Pogoda
10.11.2018

Kontakt

  • Zespół Szkół Agrotechniczno-Ekonomicznych im. Komisji Edukacji Narodowej w Weryni
    Werynia 501
    36-100 Kolbuszowa

  • 17 227 14 41 lub
    17 227 13 32
    numery wewnętrzne:
    101 sekretariat
    103 dyrektor
    105 zastępca dyrektora
    107 pokój nauczycielski

Galeria