• Polskie logo wybrane!

          • Gratulujemy wszystkim uczniom naszej szkoły pomysłów na logo do projektu Food Redefined, a szczególnie Kindze Wilczyńskiej z klasy 3z. Znak graficzny wymyślony przez Kingę wraz z pomysłami uczniów z Francji, Chorwacji i Portugalii weźmie udział w głosowaniu, w którym zostanie wytypowane jedno logo promujące wspólny projekt.

            Anna Tęcza
            14.10.2020

          • Innowacja pedagogiczna „Bankowość i finanse”

          • Innowacja pedagogiczna  „Bankowość i finanse” dla zawodu technik ekonomista – klasa I i II. Zajęcia dodatkowe odbywają się w każdy poniedziałek o godzinie 15:00 w sali komputerowej nr 21. Zachęcamy do zgłębiania tajników ekonomii z wykorzystaniem nowatorskich metod w procesie nauczania.

            Ewa Serafin
            13.10.2020

             

             

          • Z historii patrona szkoły

          • Wycinki z historii patrona szkoły: Komisji Edukacji Narodowej.

            Każdego roku 14 października obchodzimy Dzień Komisji Edukacji Narodowej. Dla naszej społeczności szkolnej jest to nie tylko tradycyjny tzw. ,,Dzień nauczyciela", ale również to dzień patrona placówki edukacyjnej, której pełna nazwa brzmi: Zespół Szkół Agrotechniczno-Ekonomicznych im. Komisji Edukacji Narodowej .

            Dnia 12 października 1974 roku z okazji 30 -lecia PRL-u szkoła otrzymała sztandar ufundowany przez komitet rodzicielski oraz nadano też imię: Komisji Edukacji Narodowej z racji 200 rocznicy powstania tej instytucji. Tak wspominają to wydarzenie uczniowie: ,,W tym dniu nasza szkoła otrzymała imię Komisji Edukacji Narodowej. Ta niecodzienna uroczystość wywarła duży wpływ na uczniów. Każdy z nas stara się jak najlepiej, aby nie plamić dobrego imienia szkoły. W obecności władz wojewódzkich, powiatowych, grona pedagogicznego wręczono piękny sztandar na ręce komitetu rodzicielskiego, dyrektora, a następnie uczniom.(...) Młodzież złożyła uroczystą przysięgę, że nie splami imienia szkoły."

            Jaką więc instytucją była KEN?

            Komisja Edukacji Narodowej była pierwszym w świecie ministerstwem oświaty. Powołał ją 245 lat temu 14 października 1773 r. Sejm Rozbiorowy. Przejęła majątki zakonu jezuitów, który został rozwiązany przez papieża . Głównym organizatorem był ksiądz Hugo Kołłątaj. Podczas obrad Sejmu, przyjęto opracowany przez niego wstępny projekt „Komissyi nad edukacją młodzi szlacheckiej dozór mającej”. Nie było to określenie precyzyjne, gdyż zakładał on również dostęp do edukacji dla zdolnych przedstawicieli pozostałych stanów, czyli mieszczan i chłopów. KEN opracowała program powszechnego nauczania, który stał się podstawą podobnych systemów w całej Europie. Stworzyła nowoczesną strukturę organizacyjną oświaty. Zaczęto nauczać w języku polskim. Reforma objęła programy nauczania, do których wprowadzono elementy nauk przyrodniczych, historii i geografii Polski, naukę języka ojczystego i wychowanie obywatelskie. Wprowadzono też elementy wychowania fizycznego. Wszyscy reformatorzy szkolnictwa wyszli z założenia, iż nauczane przedmioty mają przede wszystkim mieć zastosowanie w życiu codziennym. Po zakończeniu nauki absolwenci mieli być przede wszystkim użyteczni dla państwa. Prace Komisji Edukacji Narodowej były rewolucyjne także pod tym względem, że przewidywały możliwość nauki dla dziewcząt.  Pierwsze ministerstwo  stworzyło podstawy pod nowoczesny  na owe czasy  system szkolny, wytyczyło jasno cele wychowania ,wprowadziło metody oparte na doświadczeniu. Propagowano oświeceniowy ideał religijności, podkreślając znaczenie religii w moralnym wychowaniu młodzieży. Komisja uregulowała podstawy prawne zawodu nauczycielskiego i utworzyła pierwsze szkoły kształcące pedagogów. Powołała ,,Towarzystwo do Ksiąg Elementarnych”, które przygotowało podręczniki polskie. Głównym organizatorem był Grzegorz Piramowicz. W sumie wydano 30 książek przedmiotowych, z czego 17 publikacji miało charakter podręczników, a 6 pomocniczych takich jak: słowniki, wypisy i tablice logarytmiczne. Niemal w każdym przypadku były one tak dobre, że używano ich z powodzeniem jeszcze w okresie dwudziestolecia międzywojennego. Tak było m.in. z podręcznikiem Jędrzeja Śniadeckiego do chemii, braci Wincentego i Józefa Kajetana Skrzetuskich do historii, a także Onufrego Kopczyńskiego do gramatyki języka polskiego. Szczególnie ważny był ten ostatni, bo właśnie dzięki Komisji Edukacji Narodowej zaczęto w szkołach uczyć po raz pierwszy języka polskiego. Na gramatyce Kopczyńskiego uczyli się języka polskiego najwybitniejsi pisarze XIX i początku XX stulecia. Opracowano po raz pierwszy polską terminologię naukową z  takich dziedzin jak: fizyka, matematyka, chemia, logika i gramatyka. Zreorganizowane zostały też akademie: krakowska i wileńska. Uniwersytet Jagielloński w Krakowie, przekształcony został na Szkołę Główną Koronną. Stał się nowoczesną uczelnią. Wysoką rangę zdobył uniwersytet wileński. Przemianowany na Szkołę Główną Wielkiego Księstwa Litewskiego stał się ważnym ośrodkiem nauk przyrodniczych i astronomii. Hugo Kołłątaj, i pozostali członkowie Komisji wiedzieli doskonale, że  aby osiągnąć wysoki poziom kształcenia nauczyciele  muszą być odpowiednio przygotowani. Aby to osiągnąć, wprowadzono taką strukturę szkolnictwa, w której uniwersytety – wileński i krakowski – oprócz tego, że kształciły nowych nauczycieli, były jednocześnie instytucjami, którym podlegały szkoły niższego szczebla. W efekcie tych działań wykształcono, kilkadziesiąt tysięcy nauczycieli tworząc zupełnie nową grupę zawodową. Najważniejsze osoby, które dokonały reformy szkolnictwa były skupione wokół Hugona Kołłątaja to: Joachima Chreptowicz, Ignacy Potocki , Adam Czartoryski , Andrzej Zamoyski – były Kanclerz Wielki Koronny, Julian Ursyn Niemcewicz, Feliks Oraczewski, Andrzej Gawroński.

            Komisja Edukacji Narodowej przetrwała do czasu  zdradzieckiej konfederacji targowickiej ,w której wyniku spora część jej członków musiała emigrować np. Hugo Kołłątaj. Formalnie KEN zawiesiła działalność 19 kwietnia 1792 r. Dwadzieścia lat nauczania  odcisnęło trwały ślad na mentalności wykształconych uczniów. Wielu z nich stanęło do walki w obronie ojczyzny. Prace KEN były niezwykle cenione i popularne w Europie. Kilka lat po Targowicy, car Rosji Aleksander I przeprowadzając reformę szkolnictwa korzystał z pomocy Adama Czartoryskiego, Ignacego Potockiego. Również polscy uczeni stanowili podstawę kadry naukowej  uniwersytetu w Kijowie.

            Po odzyskaniu niepodległości przez Polskę  w 1918 r. korzystano z dorobku KEN podczas organizacji systemu kształcenia w nowym odrodzonym państwie.

            Opracowano na podstawie :

            Stanisław Olszówka ,,Powrócisz tu", Werynia 2016,www.szkolnictwo.pl,www.dzieje.pl,www.encyklopedia.pwn.pl,www.ptta.pl

            Bernadeta Olszówka13.10.2020

          • XII Szkolny Konkurs Ortograficzny i Poprawnej Polszczyzny

          • ,,Zawsze będę walczył o język piękny, wzorcowy, pełen szacunku dla drugiego człowieka" -                                                                                                                      Jan Miodek

            Już po raz dwunasty, my, uczniowie Zespołu Szkół Agrotechniczno-Ekonomicznych w Weryni udowodniliśmy, że zasady ortografii i poprawnej polszczyzny nie skrywają przed nami żadnych tajemnic! W poniedziałek, 12 października 2020 r. odbyła się kolejna edycja Szkolnego Konkursu Ortograficznego i Poprawnej Polszczyzny. Wzięło w nim udział  dwudziestu  uczniów naszej szkoły, po dwóch reprezentantów z każdej klasy. W ramach konkursu uczestnicy dzielnie stawili czoła niełatwemu wyzwaniu, jakim było sprawdzenie umiejętności z zakresu poprawnego posługiwania się językiem ojczystym. Nasi ortograficzni pasjonaci, jak co roku, zmierzyli się z nieprzeciętnym tekstem dyktanda, a także przystąpili do testu językowego. W starciu z licznymi pułapkami z zakresu ortografii, interpunkcji, frazeologii czy semantyki wszyscy poradzili sobie znakomicie, jednak zwycięski tytuł mógł zostać przyznany tylko jednej osobie.Tytuł Szkolnego Mistrza Ortografii roku szkolnego 2020/2021 otrzymał Konrad Świątek z klasy 4ez, który wykazał się najlepszą znajomością zasad poprawnej pisowni!!! 

            Wyniki XII Szkolnego Konkursu Ortograficznego i Poprawnej Polszczyzny. 
            Najwyższym poziomem znajomości ortografii wykazali się:

            I miejsce - Konrad Świątek - klasa 4ez
            II miejsce - Monika Dziedzic - klasa 4ez
            III miejsce - Aleksandra Wit - klasa 4ae oraz Arkadiusz Kutacha - klasa 3ae

            Poprawną polszczyzną najlepiej posługują się:
            I miejsce - Weronika Fitał -  klasa 1aez
            II miejsce - Konrad Świątek - klasa 4ez
            III miejsce - Monika Dziedzic -  klasa .4ez
            Wszystkim uczestnikom konkursu serdecznie gratulujemy! 

            Autorzy: K. Świątek, K.Wachowska 
            13.10.2020

          • Moje inwestycje i finanse

          • W ramach projektu Ekonomia i rachunkowość to trafna inwestycja w przyszłość realizowanego z Narodowym Bankiem Polskim  50 uczniów ZSA-E w Weryni z klas - I i II kształcących się  w zawodzie technik ekonomista, technik architektury krajobrazu oraz technik żywienia i usług gastronomicznych -  uczestniczyło w warsztatach ekonomicznych pt. ,,Moje inwestycje i finanse". Cała impreza odbywała się  się  przez dwa dni tj. 8 i 9 października br. W pierwszej części warsztatów  poznawaliśmy sposoby i zasady inwestowania pod nadzorem p. Pawła Serafina. Obejrzeliśmy również bardzo ciekawe filmy: Dlaczego należy dbać o swoje pieniądze?, Pieniądz od muszelki do karty, Kreacja pieniądza bankowego oraz Rachunek bankowy oszczędzać czy pożyczać,  które pogłębiły naszą wiedzę z dziedziny finansów, inwestycji i oszczędzania.  Po wykładzie i  analizie materiałów z zakresu moich finansów, czekał na nas  test  weryfikujący zdobytą przez nas wiedzę w aplikacji Kahoot. Test zawierał 20 pytań z zakresu inwestycji, finansów oraz oszczędzania. Oj były emocje i liczyła się tutaj nie tylko zdobyta wiedza ale też refleks. Na zwycięzców czekała atrakcyjna  nagroda, bo talon w wysokości 50 zł dla każdego zwycięzcy.

            Wśród najlepszych znaleźli się:

            I miejsce

            Barbara Wójcik - klasa 1aez
            Natalia Wargacka - klasa 1aez
            Dominik Piłat - klasa 2bc
            Bernadetta Micek - klasa 2ae

            II miejsce

            Dominika Wilk - klasa 1aez
            Julia Starzec - klasa 1aeż
            Artur Płaza - klasa 2bc
            Adam Pełka - klasa 2bc

            To jeszcze  nie  był koniec atrakcji naszych warsztatów. Otóż, zostaliśmy zapoznani z zasadami konstruowania mapy myśli - Mind Mapping. Informacje, które zdobyliśmy przydały nam się w kolejnej części zawodów przeprowadzonych przez panie: Beatę Bryk oraz Ewę Serafin. Podczas tych zajęć pracowaliśmy w 2-osobowych  zespołach  i mieliśmy za zadanie opracować mapy myśli na temat inwestowania i oszczędzania. Tutaj trzeba było wykazać się nie tylko wiedzą,  ale też pomysłowością i innowacyjnością. Tworzenie map przyszło nam bez większych trudności. Była to bardzo miła odskocznia od tradycyjnej nauki , ponieważ mogliśmy wykazać się swoją kreatywnością  i wykorzystać swoje zdolności plastyczne, to doskonała okazja do rozwijania komunikacji interpersonalnej.

            Na zakończenie warsztatów czekał na nas smaczny catering. Dodatkowo otrzymaliśmy też drobne, ale praktyczne upominki jakimi były notesy, długopisy oraz opaski odblaskowe.

            Uważamy, że było to bardzo ciekawe doświadczenie. Udział w warsztatach był dla nas  okazją do pogłębiania wiedzy z dziedziny finansów, inwestycji i oszczędzania. Mogliśmy także nabyć umiejętności zestawienia własnych wydatków i dochodów.

            Ewelina Sitarz, Gabriela Ofiara, K. Wachowska
            12.10.2020

          • Akcja "Grosz do grosza"

          • Szkolny Klub Przedsiębiorczości jest organizatorem przedsięwzięcia, w którym mogą uczestniczyć uczniowie klas Technikum oraz Szkoły Branżowej I Stopnia Zespołu Szkół Agrotechniczno-Ekonomicznych w Weryni. Akcja realizowana jest w Ramach Światowego Tygodnia Oszczędzania obchodzonego w dniach 26-30 października 2020 r. Celem jest propagowanie wartości oszczędzania oraz uwrażliwienie na potrzeby osób znajdujących się w trudnej sytuacji finansowej. Przewidziana nagroda dla całej zwycięskiej klasy, która zgromadzi najwyższą kwotę - tylko monety - to dzień wolny od pytania oraz niezapowiedzianych i zapowiedzianych kartkówek (z wyłączeniem zapowiedzianego sprawdzianu). Zebrane pieniądze zostaną przeznaczone na cel charytatywny. Zapraszamy do udziału, ponieważ pomaganie jest proste!

            Regulamin akcji "Grosz do grosza"

            Iwona Pogoda
            11.10.2020

          • Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego

          • "Ten, kto chce pozostać w dobrym zdrowiu, powinien unikać smutnych nastrojów i zachowywać radosny umysł"  Leonardo da Vinci

            Zdrowie psychiczne. Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego został ustanowiony w 1992 r. Jego celem jest zwrócenie uwagi na dbałość o zdrowie psychiczne, przeciwdziałanie stygmatyzacji osób cierpiących na choroby psychiczne, ulepszanie opieki medycznej wobec osób z zaburzeniami psychicznymi, a także wszystkie sprawy dotyczące zaburzeń psychicznych.

            Co robić, aby zachować zdrowie psychiczne? Zdrowie psychiczne to "stan dobrego samopoczucia, w którym człowiek wykorzystuje swoje zdolności, może radzić sobie ze stresem w codziennym życiu, może wydajnie i owocnie pracować oraz jest w stanie wnieść wkład w życie danej wspólnoty". 

            Odkryj sens. Poczucie sensu tego, co robimy, a także życie w zgodzie z własnymi wartościami to potrzeby obecne w każdym z nas. Gdzie znaleźć zagubiony sens? Znajdź swoją pasję, zaangażuj się bardziej w życie rodzinne, utrzymuj kontakty towarzyskie i - najważniejsze - poświęć czas tylko dla siebie.

            Uśmiechaj się. Badania potwierdzają pozytywny wpływ uśmiechu na zadowolenie z pracy i życia. Człowiek uśmiechnięty jest bardziej odprężony i lepiej radzi sobie w sytuacjach trudnych. Bądź życzliwy dla innych, ale również dla siebie.

            Dbaj o siebie. To, w jakiej kondycji psychicznej jesteśmy zależy w dużej mierze od tego, jak traktujemy samych siebie. Upewnij się, że dbasz o higienę snu, odpowiedni odpoczynek oraz prawidłową dietę. Warto również zadbać o aktywność fizyczną, gdyż jak mówi stare przysłowie: "W zdrowym ciele zdrowy duch"!

            źródło: www.sw.gov.pl

            Iwona Pogoda
            10.10.2020

          • TYDZIEŃ HISZPAŃSKI

          • Zapraszamy do wzięcia udziału  w Tygodniu Hiszpańskim. Jeżeli masz tzw. „okienko” lub na później do szkoły, to przyjdź do biblioteki. Posłuchasz audiobooków, muzyki lub obejrzysz ciekawy film.

            Program:

            Poniedziałek  - Literacka walka z wiatrakami "Don Kichot" / Don Quijote de la Mancha, Miguel de Cervantes
            Wtorek - Fiesta sjesta z muzyką hiszpańską
            Czwartek - Literatura hiszpańska „Cień wiatru”, Carlos Ruiz Zafón
            Piątek - Kino hiszpańskie

            Autorzy: U.Kuna B.Sobowska-Rekut

             

          • Narodowe Czytanie

          • Kolejny już raz uczniowie naszej szkoły uczestniczą w Narodowym Czytaniu znaczących dzieł literatury polskiej. W tym roku jest to "Balladyna" Juliusza Słowackiego, wybitnego polskiego romantyka.
            "Balladyna"  to niezwykle krwawy dramat, którego treścią jest żądza władzy. W życie bohaterów ingerują postacie fantastyczne. Tytułowa Balladyna, piekna córka ubogiej wdowy zostaje wplątana w intrygę uknutą przez wodną nimfę Goplanę. Niewinna intryga miłosna przeradza się w wielką i krwawą intrygę polityczną. I tak dalej i tak dalej ...

            Uczniowie klasy pierwszej technikum wysłuchali fragmentów "Balladyny" w wykonaniu: Patrycji Ozga, Kacpra Tereby oraz Moniki Dziedzic. Obejrzeli również fragment filmowej adaptacji tego dzieła.

             

            Autor: B.Sobowska-Rekut
            6.09.2020 r.

          • Naleśniki w jesiennej odsłonie

          • Na pożegnanie lata uczniowie z technikum żywienia i usług gastronomicznych sporządzali naleśnikowe wariacje tradycyjnych ciast. Nawiązując do barw jesieni, postanowil smażyć kolorowe naleśniki wykorzystując naturalne barwniki betalainowe, karotenowe i czekoladowe uzyskali oryginalne ciasta, które po nadziewaniu pokroili w fantazyjne ślimaki.

            A ponieważ technik żywienia gotuje potrawy nie tylko smaczne, ale też zdrowe, żeby obniżyć kaloryczność potraw i jednocześnie wzbogacić je w cene witaminy i minerały do ciasta dodali mąkę owsianą i orkiszową. Mamy nadzieje, że pomysł na jesienne naleśniki przypadnie Wam do gustu.

            Kolorowe szaszłyki z naleśników

            Składniki:

            2 jajka
            400 g mleka
            łyżeczka soku z cytryny
            250 g mąki tortowej

            150 g mąki orkiszowej lub owsianej
            olej, sól, szczypta imbiru i  kurkumy
            kolor żółty: sól, kurkuma, starta dynia/świeża lub mrożona
            brązowy: 1-2 łyżeczki kakao lub karobu, cynamon
            różowy: starty buraczek
            3-4 banany
            krem nutella
            200 g twarogu+śmietanka+cukier waniliowy
            dżem truskawkowy
            wykałaczki długie

            Wykonanie:

            Zmiksuj wszystkie składniki na jednolitą masę i podziel je na cztery części. Do jednej dodaj kakao, do drugiej kurkumę z cynamonem, do trzeciej buraczek. Wszystkie odstaw na 20 minut.

            Na patelni rozgrzej olej. Z przygotowanych mas usmaż cienkie kolorowe naleśniki.

            Banany obierz, rozgnieć za pomocą widelca i wyłóż na czerwone placki. Kakaowe naleśniki posmaruj serkiem waniliowym, żółte kremem czekoladowym, a jasne dżemem truskawkowym.

            Wszystkie naleśniki zwiń w rulony, po czym pokrój w grube plastry. Naprzemiennie nabij je na patyczki do szaszłyków. Smacznego!

            Monika Serafin
            06.10.2020

          • XII Szkolny Konkurs Ortograficzny i Poprawnej Polszczyzny

          •  Informujemy, że  12 października br. (w poniedziałek) na trzeciej godzinie lekcyjnej w sali nr 17 odbędzie się Szkolny Konkurs Ortograficzny i Poprawnej Polszczyzny. Zapisy dwuosobowych reprezentacji klas można dokonać u nauczyciela polonisty do końca tego tygodnia. Zapraszamy!

            Katarzyna Wachowska
            06.10.2020 r.

          • Nasza praca w Gospodarstwie Ogrodniczym FLORENA

          • Nastała piękna, złota jesień. Minął wrzesień, ostatni, kolorowy miesiąc lata, a jesień przynosi powoli różnobarwne dary. Ale jest to też pora intensywnych prac w ogrodach. Teraz  jest czas na ostatnie prace porządkujące i przygotowujące ogród do zimy. A co dzieje się w gospodarstwach ogrodniczych? Czy również nastał czas porządkowania przed nadejściem zimy? I tutaj Was zaskoczymy, bo praca trwa w najlepsze. Uczniowie klas drugich naszej szkoły, uczący się w zawodzie technik architektury krajobrazu, mieli okazję przyjrzeć się pracy w gospodarstwie ogrodniczym „od środka”. W ramach zajęć praktycznych przygotowywali nasadzenia roślin dwuletnich tak bardzo popularnych u nas na wiosnę – kolorowych bratków, wieloletnich słonecznych floksów. Ale zanim posadzili rośliny, wcześniej przygotowali ziemię wraz z doniczkami. Pomiędzy tymi pracami pomagaliśmy przy chryzantemach.

            Praca w gospodarstwie ogrodniczym była dla naszych uczniów wspaniałym  doświadczeniem, dała możliwość zderzenia teorii z praktyką i pozwoliła doświadczyć wspaniałego i kojącego kontaktu z pięknem przyrody. Na wiosnę zamierzamy wrócić jeszcze do Gospodarstwa Ogrodniczego FLORENA na kolejne praktyczne nauki. 
             

            Agnieszka Puzio-Jędruszewska, Anna Kiwak
            05.10.2020

          • Europejski Dzień Języków Obcych

          • Czy wiesz, że jest ponad 200 języków europejskich? Uświadamiamy to sobie corocznie dnia 26 września . W tym właśnie czasie 800 milionów Europejczyków z 47 krajów jest zachęcanych do nauki języków obcych. Jak będziemy się ich uczyć? W zasadzie forma czy metoda nie ma tu najmniejszego znaczenia. Ważny jest zapał i niezaprzeczalne liczne związane z tym korzyści, np. znajomość języków obcych w szkole procentuje dobrymi ocenami.

            Z okazji Europejskiego Dnia Języków Obcych odbył się w ZSA-E w Weryni IV Szkolny Konkurs Wiedzy o Francji i Niemczech. Wzięło w nim udział 54 uczniów, których zadaniem było rozwiązać test sprawdzający wiedzę z zakresu kultury, historii, geografii,  kuchni i  języka francuskiego bądź niemieckiego. 

            Uczniowie z najlepszymi wynikami:

            Test wiedzy o Francji

            I miejsce – Kinga Płaza  (kl. IVez)
            II miejsce – Konrad Świątek  (kl. IV ez)
            III miejsce – Natalia Snopek (kl. III ae)
                                Gabriela Ofiara (kl. II bc)

            wyróżnienia:
            Agata Snopek (kl. IIbc)
            Kinga Margańska (kl. III ae)
            Natalia Preneta (kl. IV ea)
            Gabriela Drałus ( kl. IV ez)

            Test wiedzy o Niemczech

            I miejsce–Kinga Śpiewak (kl. IVae)
            II miejsce–Weronika Gdowik (kl. IV ae)
            III miejsce - Weronika Fitał (kl. Iaez)

            wyróżnienia:
            Agnieszka Dziewic (kl. I aez)
            Barbara Guźda (kl. III z)
            Patrycja Tabaka (kl. IIz)
            Patrycja Tęcza (kl. IV ez)

            Ewelina Sitarz (kl. II bc )

            Autorzy: A.Kwiecień, K.Wachowska
            29.09.2020
             

             

          • W świecie teatru

          • Znaleźliśmy się w takim miejscu właśnie dziś, na lekcji języka polskiego! A to za sprawą naszej absolwentki, aktorki, blogerki, osoby kochającej teatr, czyli  Wiktorii Matusik. Wszyscy oczywiście w maskach - jak przystało na starożytnych aktorów- słuchali z uwagą wszelkich informacji na temat budowy teatru antycznego, panujących tam zasad, pytali o Dionizosa, Sofoklesa, epejsodiony, stasimony i…  nie mogli wyjść z podziwu, że to wszystko odbywało się w tak dawnych czasach, i że aż tyle tego było. Prezentująca, w zajmujący sposób porównała też teatr antyczny do współczesnego, a wielu uczniów z przykrością przyznawało, że dawno nie było w prawdziwym teatrze, ale na szczęście mają ochotę nadrobić stracony czas!

            Potem były już świetne ćwiczenia z łamańcami językowymi, śmiesznymi scenkami, krzyżówki, przy których  nasi uczniowie – pierwszoklasiści,  a  później również klasa 2ae – bawili się znakomicie, o czym świadczą wszystkie te zdjęcia. Oby więcej takich lekcji!

            Autor: K.Wachowska
            28.09.2020

    • Kontakty

      • Zespół Szkół Agrotechniczno-Ekonomicznych im. Komisji Edukacji Narodowej w Weryni
      • 17 227 14 41 lub
        17 227 13 32
        numery wewnętrzne:
        101 sekretariat
        103 dyrektor
        105 zastępca dyrektora
        107 pokój nauczycielski
      • Werynia 501
        36-100 Kolbuszowa


        Poland
      • 814-14-04-726
      • Zbigniew Bogacz
        zbigniew.bogacz@zswerynia.pl
      • Beata Bryk
        beata.bryk@zswerynia.pl
      • Elżbieta Rozmus-Maciąg
        elzbieta.rozmus@zswerynia.pl
      • Nabywca:
        Powiat Kolbuszowski
        ul. 11-go Listopada 10
        36-100 Kolbuszowa
        NIP 814-15-73-682

        Odbiorca:
        Zespół Szkół Agrotechniczno-Ekonomicznych w Weryni
        Werynia 501
        36-100 Kolbuszowa
      • /ZSA-E501/zsae lub /ZSA-E501/domyslna
    • Logowanie