O projekcie
03.09.2019
Autorzy: A.Stąpor, S. Olszówka, K. WachowskaProjekty europejskie to niewątpliwie tzw. ,,okno na świat" dla współczesnych uczniów. W ten sposób mogą oni poznawać inne kraje, odkrywać różne kultury, a także doskonalić swoje umiejętności w zakresie języka angielskiego. Dlatego wielkim sukcesem ZSA-E w Weryni jest możliwość realizacji kolejnego już, tym razem pt. Robopreneur – robotyka, kodowanie i przedsiębiorczość.
Nabywanie i opanowanie nowych, także tych trudnych sprawności, które zakłada projekt - jak na przykład: kodowanie, robotyka lub druk 3D - jest bardzo poszukiwane na obecnym rynku pracy. Dlatego tym bardziej cieszymy się, że nasi uczniowie będą mieli okazję nauczyć się tego wszystkiego i w teorii, i w praktyce. Na pewno dzięki takim działaniom lepiej przyswoją język angielski, jak również otrzymają certyfikaty, które umożliwią im łatwiejsze znalezienie pracy w przyszłości.
W ramach projektu odbędą się cztery spotkania w szkołach partnerskich:
listopad 2018 – Hiszpania – Girona
marzec/kwiecień 2019 – Portugalia – Lizbona
październik 2019 – Polska – Werynia
kwiecień/maj 2020 – Włochy – Sycylia.
Każda z zaangażowanych szkół będzie odpowiedzialna za inną dziedzinę. Zgodnie z doświadczeniem i kształconymi kierunkami uczniowie z Hiszpanii będą odpowiedzialni za prototypowanie przy pomocy drukarek 3D, a także tworzenie aplikacji; uczniowie z Portugalii będą odpowiedzialni za kodowanie Arduino; uczniowie z Zespołu Szkół Agrotechniczno-Ekonomicznych w Weryni będą uczyć partnerów marketingu i finansów; uczniowie z Włoch będą odpowiedzialni za komunikację i programowanie robotów Lego.
W każdej placówce, młodzież będzie podzielona na osiem grup. Co ciekawe, jeden uczeń z każdej grupy będzie uczestniczył we wszystkich planowanych mobilnościach. Takie ekipy będą musiały opracować projekt społeczny z wykorzystaniem tych narzędzi, o których uczyli się podczas wyjazdów, czego efektem będą specjalnie stworzone materiały, samouczki i przewodniki.
Podsumowując, realizacja tego projektu zwiększy szanse uczniów na rynku pracy poprzez zapewnienie szkoleń w dziedzinie kodowania, opracowywania aplikacji i robotyki, poprawi motywację uczniów do nauki czy zmniejszy absencję szkolną. Chcemy także rozwijać u młodych ,,ducha przedsiębiorczości" ucząc jak realizować biznesplan, kształtować umiejętności pracy w zespole, pokazać zalety wspólnego działania.
Biorąc pod uwagę fakt, że jest to projekt na szeroką skalę, jego realizacja wpłynie na całą społeczność szkolną wszystkich z czterech zaangażowanych szkół: uczniów, nauczycieli, rodziców, a także niektóre instytucje lokalne.
Środki przyznane na realizację projektu dla strony polskiej to 29 296 euro, a całkowita kwota projektu wynosi 123 100 euro.