• Makbet na deskach teatru

          • Przedstawienie teatralne to spaniały sposób na przeżywania i doświadczanie kultury. Taką możliwość mieliśmy  we wrześniu 2022 roku, gdy poszliśmy do Miejskiego Domu Kultury na przedstawienie pt: „ Makbet”, przygotowane przez grupę teatralną z Wrocławia, z Narodowego Teatru Edukacji. Wspaniali młodzi aktorzy, różnorodne techniki aktorskie, muzyka i scenografia sprawiły że historia przemiany Makbeta stała się bardzo zrozumiała i przejmująca. Uważam, że spektakl był interesujący, ciekawy i zachęcający widzów do oglądania.

            Autor: Julia Rząsa

          • Wycieczka do ogrodu botanicznego

          • Wrzesień w naszej szkole obfitował w różne wydarzenia i wyjazdy. Jednym z nich była wycieczka do arboretum w Bolestraszycach – ogrodu botanicznego, należącego do Karpackiego Szlaku Ogrodów i Domów Historycznych. Na jego terenie jest ponad 50 charakterystycznych punktów do zwiedzenia. Powierzchnia obiektu to  około 30 hektarów, z czego sam ogród zajmuje 14 hektarów, reszta to sady, między innymi jabłoni. Obowiązkowym punktem do zwiedzenia na terenie arboretum jest dwór Piotra Michałowskiego, w którym mieści się muzeum przyrodnicze. Mieliśmy również okazję zobaczyć wystawę ozdobnych owoców i nasion. Przechodziliśmy przez drewnianą kładkę i podziwialiśmy kolekcje roślin wodnych. Najmilej będziemy wspominać Galerię przez Dotyk, w której mogliśmy poznać rośliny poprzez dotyk oraz węch. Niezwykle ciekawe były również wszechobecne wiklinowe elementy i dekoracje: labirynt, ogrodzenia, rzeźby i ozdoby. W arboretum znajdowało się bardzo dużo tablic informacyjnych na temat kwiatów, krzewów, drzew oraz owadów i zwierząt. Duże wrażenie wywarła na nas grunnera – roślina o olbrzymich liściach, a także: cypryśnik błotny, lotos orzechodajny czy dereń jadalny, którego owoce można spożywać na świeżo lub przetworzyć na smaczne i zdrowe galaretki czy konfitury. Po długim spacerze czekał nas ostatni punkt wycieczki – wspólne ognisko i smaczna kiełbaska, po czym z miłymi wspomnieniami wyruszyliśmy w drogę powrotną.  

            Autorzy: Gabrysia Świątek, Patrycja Dudek

          • Szkolenie molekularne

          • Wszystko co najlepsze kiedyś się musi skończyć. W piąty ostatni, wspólny dzień mobilności, uczestnicy zdobywali nowe umiejętności w kuchni molekularnej uczestnicząc w szkoleniu prowadzonym przez Firmę szkoleniową Abstynt. Zaskoczeniem dla wszystkich był sposób przygotowania potraw, który łącząc ze sobą nowoczesność i kreatywność z zastosowaniem różnych właściwości pozwolił na efektowne odzwierciedlenie prawdziwego dzieła. Kuchnia ta łączy niezwykłe smaki i nietypowe sposoby przygotowania, a powstałe efekty to prawdziwa uczta dla wzroku. Podczas szkolenia przygotowaliśmy galaretki, pianki alkoholowe, sferyfikowane ravioli, parujące napoje, sorbety i lody z wykorzystaniem ciekłego azotu a także espumę (piankę) z grzybów. Zajęcia pozwoliły na samorozwój, zdobycie nowych doświadczeń i poznanie najnowszych trendów stosowanych w gastronomii. Jednym z głównych celów nowoczesnego gotowania jest stworzenie potrawy o oryginalnym, nietypowym smaku i formie.   Po zakończeniu praktyki, każdy uczestnik mobilności otrzymał certyfikat potwierdzający uczestnictwo w mobilności i ukończenie szkolenia. Nadszedł czas pożegnań a każdy z nas odczuł poczucie pustki, uświadamiając sobie, że  już od nowego tygodnia powrócimy do dni nauki, obowiązków i nowych wyzwań. Mamy nadzieję, że naszym gościom podobała się mobilność w Polsce a zdobyte umiejętności pozwolą na rozwój i odkrycie swoich życiowych celów. Będziemy wracać z sentymentem do tych wspaniałych dni i pamiętać o naszych obcojęzycznych przyjaciołach.

            Wymienione szkolenie odbyło się dzięki projektowi Food Redefined o numerze
            2020-1-PL01-KA229-081707_1 na zasadach Programu Erasmus+ sektor Edukacja szkolna - akcja KA229.

             

            Autor: N. Wit, A. Tęcza, B. Sobowska-Rekut

          • Wizyta w Krakowie

          • Czwarty dzień  wizyty naszych europejskich partnerów był kolejną kulinarną podróżą, tym razem  do Krakowa. Nie brakowało podziwu nad pięknem historycznej krainy, kiedy wraz z przewodnikiem  uczestnicy przenieśli się w dzieje dawnych epok i poznali historię tego malowniczego miasta oraz Smoka Wawelskiego. Wszyscy zapoznali się z kuchnią małopolską poznając smaki serów podhalańskich (bryndzy, oscypków), wędlin, pasztetów, ciast, pieczywa i wielu innych typowych dla tej kuchni.

            Uczestnicy wycieczki zobaczyli najważniejsze zabytki, które są szczególnie ważne, czyli  Rynek Główny wraz z przyległymi do niego zabytkami m.in. Kościół Mariacki i Sukiennice. Jednym z ostatnich punktów wycieczki był Zamek Królewski czy Katedra na Wawelu. Wszyscy byli pod wielkim wrażeniem zachowanymi pamiątkami z książęcych i królewskich skarbów, które są przechowywane w nowo otworzonym Skarbcu Koronnym. Po zwiedzaniu, gdy głód dawał każdemu swoje znaki, wszyscy udali się do Restauracji Pod Wawelem na typowo polski obiad rosół z makaronem, ziemniaki i kotlet schabowy z surówkami. Mamy nadzieję, że każdy wrócił zadowolony, z nową zdobytą wiedzą i umiejętnościami.

            Autor: N. Wit, A. Tęcza, B. Sobowska-Rekut

          • Warsztaty kulturowe w Sandomierzu

          • 28 września w ramach projektu Food Redefined szkoły partnerskie odbyły wspólna wycieczkę po sandomierskiej ziemi. Zapoznalismy się z  najważniejszymi zabytkami tego miasta i odbyliśmy ciekawą lekcję historii królewskiego miasta. Według legend Halina Krępianka  schodząc z lochów wziela ze sobą białego gołębia,który miał być oznaką, że Tatarzy znajdują się w lochach. Gdy gołąb pojawił się na niebie wejście do podziemi zostało zasypane, w ten sposób Sandomierz został ocalony. Nasze kulinarne podróże nie mają końca, ponieważ uwielbiamy odkrywać wszystko co nowe. Mieliśmy przyjemność poznać etapy produkcji od podstaw, serów i wina z rodzinnych manufaktur mieszczących się w niedalekich okolicach miasta- Winnicę Sandomierska i Sery Sandomierskie u Dziedzica. Zdobyliśmy cenną wiedzę, która może zainteresować każdego, kto jest otwarty na poznanie nowych wyrafinowanych smaków. Każdy był zaskoczony smakiem jak również samym efektem wizualnym. Nie sądzę, że wielu z nas wiedziało o czarnej barwie serów , wywodząca się w swoim składzie  popiół drzewny wraz ze słodką lukrecją. Dzięki wycieczce zdobyliśmy nowe doświadczenia zawodowe z gastronomią, poznaliśmy tradycję i wartości fundamentalne.  Nasi goście poznali nowe smaki kuchni polskiej charakterystyczne dla regionu świętokrzyskiego. Mamy nadzieję, że nie będą narzekać.  Po wycieczce wspólnie udaliśmy się na wspólne biesiadowanie do Karczmy Jorgula.

            Autor: N. Wit, A.Tęcza, B. Sobowska-Rekut

          • Street Food

          • Po raz pierwszy w Kolbuszowej odbyło się uliczne gotowanie. Było to możliwe dzięki projektowi Food Redefined, który jest realizowany w naszej szkole oraz 3 szkołach partnerskich.  Każda ze szkół przygotowywała tradycyjne potrawy z kuchni chorwackiej, francuskiej, polskiej i portugalskiej. Sądząc po zainteresowaniu mieszkańców, potrawy były wyśmienite, ponieważ znikały tak szybko jak się tylko pojawiły. Każdy z nas zdobył nowe umiejętności praktyczne i językowe. Uczniowie z Chorwacji wraz ze swoim nauczycielem przygotowali placki chorwackie. Uczestnicy z Portugalii przygotowali Bifanę, a z Francji wykonali wrapy z puree dyniowym i warzywami. 
            Kuchnia polska również zaskoczyła wszystkich molekularnymi lodami z ciekłym azotem, plackami pszennymi z pastą warzywną, pierogami ruskimi, proziakami i koktajlami owocowymi pełnych witamin oraz grillowanym krokodylem z musem śliwkowym. 
            W gotowaniu nie chodzi tylko o poprawnie  wykonanie potrawy z podanej receptury, ważne jest, aby odpowiednio łączyć ze sobą smaki  i komponować nowe warianty. Wspólne gotowanie naszych uczniów i zaproszonych gości pozwoliło poznać kuchnie różnych państw świata w jednym miejscu. W czasie takich wydarzeń prezentujemy esencje smaku, kunszt sztuki kulinarnej i umiejność współpracy międzynarodowej w tworzenu kultury kulinarneji. Obecnie wszyscy doceniamy świeże i najlepszej jakości produkty, ponieważ jesteśmy świadomi jak ważne jest to, co spożywamy.  Przygotowywanie jedzenia z prostych składników i wysokiej jakości produktów,  jest cenione przez mieszkańców oraz turystów, ponieważ jest zdrowe i smaczne. Największym zaskoczeniem  dla mieszkańców było mięso z krokodyla.
            Po południu uczestnicy projektu wspólnie  uczestniczyli w uroczystej  kolacji  w naszej szkole. Była to doskonała okazja do wymiany doświadczeń w szeroko pojętej gastronomii. Nauczyciele naszej szkoły podejmując działania w projektach unijnych doskonalą swoje umiejętności zawodowe, inspiruą się kuchniami innych narodów i rozwijają kreatywność. W ulicznym gotowaniu wzięła udział również młodzież uczestnicząca w projektach: "Nasza szkoła Twoją szansą na sukces" oraz "Europejskie praktyki zawodowe". Wykazali się znajomością języka angielskiego w kontaktach z gośćmi z Portugalii, Chorwacji i Francji i prezentowali zdobyte umiejętności podczas praktyk zagranicznych. Chętnie rozmawiali z mieszkańcami Kolbuszowej, lokalnymi pracodawcami oraz młodzieżą o korzyściach jakie daje udział w projektach unijnych.

            Autor: N. Wit, A. Tęcza, B. Sobowska-Rekut

             

          • Witamy w Weryni

          • Pierwszy dzień wizyty w naszej szkole parterów z Chorwacji, Francji i Portugalii rozpoczął się od wspólnych warsztatów dotyczących kuchni lasowiackiej. Uczniowie z Weryni uczyli swoich europejskich kolegów sporządzania różnych rodzajów pierogów oraz prozaików. Głównymi celami tego przedsięwzięcia było rozwijanie pomysłowości uczniów, kultywowanie tradycji kulinarnych naszego regionu, rozwijanie i prezentacja umiejętności kluczowych przydatnych w pracy zawodowej, wymiana przepisów i doświadczeń uczniów, zdobywanie nowego doświadczenia zawodowego związanego z gastronomią i nauką języków obcych, poznanie kultury i zwyczajów żywieniowych Lasowiaków, wzmocnienie umiejętności kluczowych oraz ugruntowanie wiedzy zawodowej z dziedziny żywienia. Mamy nadzieję, że nasze potrawy przypadły do gustu naszym partnerom.

            Wymienione warsztaty odbyły się dzięki projektowi Food Redefined o numerze
            2020-1-PL01-KA229-081707_1 na zasadach Programu Erasmus+ sektor Edukacja szkolna - akcja KA229.

            Autor: A. Tęcza

             

          • MATURA NA 100 PROCENT - NAJLEPSI Z NAJLEPSZYCH

          • Matura na 100 procent - najlepsi z najlepszych. Jest to projekt krakowskiej Fundacji "Zawsze Warto". W tym roku wyłoniono 27 maturzystów, którzy zdali egzamin maturalny na 100 procent. Wśród nich jest nasza absolwentka Kinga Kosiorowska. Należy podkreślić, że w tym zacnym gronie szkół pojawiło się tylko jedno technikum - nasze technikum w Weryni. Pozostali laureaci są absolwentami liceów ogólnokształcących. Uroczysta Gala, podczas której wręczano dyplomy uznania odbyła się 23 września 2022 r. w Łodzi. Nie szczędzono laureatom pochwał za ich ciężką wytężoną pracę i promowanie uczenia się wsród młodych ludzi. Laureaci opowiadali o swoich zamiłowaniach do czytania książek, nauki języków obcych, popularyzowania wiedzy z różnych przedmiotów. Kinga opowiedziała o swoich  zainteresowaniach matematyką i geografią. Powiedziała, że dużo zawdzięcza p. Renacie Para (nauczycielka matematyki  z Cmolasu) oraz p. Kazimierze Gul nauczycielce matematyki z ZSA-E w Weryni i podziękowała im, że zaszczepiły ją pasją do nauki. Jesteśmy dumni z naszej absolwentki oraz z tego, że jako jedyne technikum w Polsce znaleźliśmy się w gronie szkół, których absolwenci uzyskali najlepsze wyniki z egzaminu maturalnego. Kindze życzymy dalszych sukcesów oraz spełnienia marzeń.

            Autor: B.Sobowska-Rekut

          • Zakończenie projektu PO WER

          • Projekt pod nazwą „Nasza szkoła Twoją szansą” , realizowany w ramach programu PO WER dobiegł końca. Nie wszystko udało się zrealizować. Zakładaliśmy udział 36 uczniów, a zaledwie 24 wzięło w nim udział. Rozumiemy, że to był trudny okres dla wszystkich. Pandemia Covid-19, zdalne nauczanie, restrykcje. Wszystkie te czynniki wpłynęły na decyzje uczniów i ich rodziców. Jesteśmy przekonani, że wszyscy uczniowie w różnych aspektach swojego życia skorzystali na odbyciu stażu zawodowego w Walencji.

            Pozwolił on uczniom inaczej spojrzeć na swój przyszły zawód, zdobyć umiejętności, które zwiększą w przyszłości ich szanse na udział w krajowym i europejskim rynku pracy. Dostęp do najnowocześniejszych narzędzi i technologii ułatwi im znalezienie zatrudnienia po zakończeniu edukacji. Udział w projekcie poprawił ich kompetencje społeczne w zakresie komunikacji językowej, interpersonalnej, pracy zespołowej, odpowiedzialności za wykonywane zadania. Pozwolił poznać organizację przedsiębiorstw oraz specyfikę zawodów. Projekt umożliwił uzyskanie certyfikatów, poprawiając tym samym stopień uznawania ich kwalifikacji zawodowych przez przyszłych pracodawców. Osoby będące na początkowym etapie kształcenia zawodowego, uczestniczący w projekcie, dzięki uzyskanym certyfikatom, zwiększą w przyszłości swoją mobilność na rynku pracy. Pobyt za granicą uświadomił uczniom, jak ważne są kompetencje językowe w relacjach interpersonalnych w środowisku pracy, jak i poza nim, co wpłynęło na ich motywację do dalszej nauki języków obcych. Poznanie uwarunkowań kulturowych krajów goszczących przyczyniło się do większej otwartości na ludzi i świat. Wybór tematyki praktyk skorelowany był z wymaganiami określonymi w podstawach programowych zawodów, w których kształcą się uczestnicy projektu. To pozwoliło im lepiej przygotować się do egzaminów zawodowych i uzyskać w przyszłości certyfikaty potwierdzające ich kwalifikacje zawodowe. Działania realizowane w ramach projektu pozytywnie wpłynęły nie tylko na uczniów, ale również na ich rodziców.

            Nawiązana współpraca z partnerem firmą Esmovia pozwoliła zdobyć kolejne doświadczenia, a naszym pragnieniem jest,  aby nasi uczniowie poznawali rożne kraje. Dlatego też przy realizacji kolejnego projektu będziemy szukać partnerów z innych części Europy, tak aby nasi uczniowie nie tylko pogłębiali swoją wiedze i doświadczenie zawodowe lecz również wiedze o świecie i innych sposobach organizacji pracy, czasu wolnego i rozwiązaniach technologicznych.

            To wspaniały program bo daje szanse uczniom szkół zawodowych szczególnie położonych na wsi. Zespół projektowy jest przekonany, że będą to tylko pozytywne efekty zarówno w wymiarze indywidualnym oraz instytucjonalnym.

            Nie wykluczamy współpracy w kolejnych latach z organizacjami partnerskimi z tego projektu gdyż ich rzetelność i profesjonalizm jakich doświadczaliśmy przy realizowaniu wspólnych zadań są najlepszymi rekomendacjami na przyszłość.

            Autorzy: Zespół projektowy
            30.09.2022
             

             

          • „Zielone dojazdy do szkoły” a Europejski Tydzień Mobilności  w ramach projektu MPH – Kierunek na zdrowie psychiczne i fizyczne.

          • Dawniej: Europejski Tydzień Zrównoważonego Transportu - organizowany jest co roku od 16 do 22 września, a jego zwieńczeniem jest Dzień bez samochodu (22 września). Tego dnia (jeżeli będzie pogoda), osoby które dojeżdżają do szkoły rowerem zaprosimy do wspólnego zdjęcia.

            Jego celem jest:
            - rozpowszechnianie wiedzy na temat ekologii środowiska,
            - zwrócenie uwagi na znaczenie zrównoważonego transportu.

            Kampania zainicjowana przez Komisję Europejską w 2002 r. zachęca mieszkańców miast, wsi do zmiany niekorzystnych dla zdrowia przyzwyczajeń i wybrania alternatywnych, ekologicznych środków podróżowania: chodzenia pieszo, jazdy na rowerze, korzystania z komunikacji miejskiej lub carpoolingu.

            Bardzo prosimy wszystkich dojeżdżających do szkoły rowerem, chodzących pieszo, biegających o poranku lub wieczorem o przesłanie przez e-dziennik do koordynatora projektu (Agnieszki Biestek) informacji ile kilometrów jedziecie lub idziecie, ile macie kroków do szkoły, w jakim czasie pokonujecie tą drogę, ile spaliło się w tym czasie kalorii. Może to być również czas spędzony na siłowni😊!!! Termin od wtorku 20 września do niedzieli 26 wrzesnia włącznie !!!

            Za udostępnione informacje będą punkty dodatnie z zachowania:

            - za każdy dzień po +5 punktów + za zdjęcie na rowerze w terenie +5 punktów,

            - za każdy dzień po +5 punktów + krótki  filmik w trakcie jazdy na rowerze i udostępnienie na szkolnej stronie Facebooku + 10 punktów

            - nagrodę specjalną może otrzymać osoba zachęcająca kolegę/ koleżankę lub większą ilość osób do marszu, jazdy rowerem, ćwiczeń na siłowniach plenerowych również dokumentując to wydarzenie przesyłając filmik, zdjęcia, podając czas, spalone kcal itp.

            Szczegółowe informacje u p. Agnieszki Biestek, Anny Wróbel, Joanny Godzisz

          • Rekrutacja do projektu "Powiat Kolbuszowski stawia na kształcenie zawodowe"

          • Z dniem 15 września 2022 r. rozpoczynamy rekrutację Uczestników/Uczestniczek do projektu pn. „Powiat Kolbuszowski stawia na kształcenie zawodowe”, realizowanego w ramach Działania 9.4 Poprawa jakości kształcenia zawodowego Osi priorytetowej IX Jakość edukacji i kompetencji w regionie Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020.

            Nabór adresowany jest do Uczniów/Uczennic Zespołu Szkół Agrotechniczno-Ekonomicznych w Weryni, kształcących się na wszystkich kierunkach zawodowych, w klasach:

            1-4 Pięcioletniego Technikum oraz 1-2 Szkoły Branżowej I Stopnia.

            W RAMACH PROJEKTU:

            Uczniowie/Uczennice będą mieli możliwość uczestniczenia w kursach:

            prawa jazdy kat T (4 osoby),

            rachunkowości I stopnia (20 osób),

            grafiki komputerowej (8 osób),

            barman, barista, cukiernik (20 osób).

            Dodatkowo przewidziane są staże wakacyjne miesięczne płatne w wysokości 2322 zł netto/osobę.

            Wymagane dokumenty należy składać w sekretariacie ZSA-E w Weryni.

            Formularz i deklaracja dostępne są w sekretariacie oraz pod adresem https://zawodowakolbuszowa.pl

            Nabór będzie prowadzony od 15 września 2022 r. do 15 października 2022 r.

            W przypadku zaznaczenia opcji Jestem osobą korzystającą ze świadczeń pomocy społecznej, należy dostarczyć zaświadczenie z Ośrodka Pomocy Społecznej (dochód w rodzinie uprawniający do uzyskania pomocy społecznej).

            Szczegółowe informacje u koordynatora projektu Iwony Pogody.

            Rekrutacja prowadzona będzie zgodnie z zasadą równości szans, w tym równości płci kobiet i mężczyzn, tj. w projekcie mogą uczestniczyć wszyscy spełniający kryteria kwalifikacyjne bez względu na płeć, niepełnosprawność, światopogląd.

            Autor: I.Pogoda

          • Światowy Dzień Zapobiegania Samobójstwom

          • 10 września obchodzimy Światowy Dzień Zapobiegania Samobójstwom. Celem tego dnia jest zwiększenie świadomości społecznej w zakresie tematyki samobójstw i wsparcie psychologiczne dla osób, u których pojawiają się myśli samobójcze. W Polsce więcej osób popełnia samobójstwa, niż ginie w wypadkach drogowych. Problem coraz częściej dotyczy młodych osób.

            Numer telefonu zaufania: 116 111 (dzieci i młodzież) lub 116 123 (dorośli).

            Według danych statystycznych WHO na całym świecie:

            • ponad 700 000 ludzi rocznie odbiera sobie życie,
            • co 40 sekund ktoś popełnia samobójstwo,
            • co 3 sekundy podejmowana jest przez kogoś próba samobójcza.

            W Polsce każdego dnia życie odbiera sobie 15 osób, a prawie 300 podejmuje takie próby.

            Zapraszam do zapoznania się z materiałami na stronie:

            ŻYCIE WARTE JEST ROZMOWY

            Autor: I.Pogoda
            żródło: www.gov.pl

          • Spływ kajakowy

          • W dniu 08.09.2022 r. dwudziestu uczniów Zespołu Szkół Agrotechniczno-Ekonomicznych w Weryni wybrało się na spływ kajakowy pod opieką Pani Małgorzaty Laube-Skowrońskiej oraz Pani Donaty Krogulec. Przed wypłynięciem cała grupa została zapoznana z zasadami bezpiecznej podróży. Naszą przygodę rozpoczęliśmy w Gospodarstwie Agroturystycznym Agrofurtek w Wilczej Woli. Stamtąd płynęliśmy kajakami około 11 km do Bojanowa. Poimo wielu przeszkód takich jak wywrócone drzewa czy kamieniste wodospady nie zniechęciliśmy się do dalszej wyprawy po rzece Łęg. Humory dopisywały wszystkim uczestnikom. W związku z suszą hydrologiczną stan rzeki w niektórych miejscach był bardzo niski, a trasa trudna do pokonania. Przeżyliśmy wspaniałą przygodę na świeżym powietrzu, której nigdy nie zapomnimy i już czekamy na kolejne sportowe przeżycia.

            Autorzy: P. Dudek, A. Kuna,  A. Drozd, G. Skiba

          • Książka na weekend

          • Marie wyznaje na spowiedzi, że zamordowała swoich trzech mężów. Czy opisane przez nią zbrodnie to prawda, czy tylko perfidna gra, w której stawką jest dusza młodego księdza?Obsesja towarzyszy wszystkim bohaterom opowiedzianych w Trucicielce historii. Każe im walczyć – o rodzinę, sławę, miłość. Niszczy, ale czasem daje drugą szansę. Schmitt krok po kroku odsłania mechanizm obsesji – pokazuje, jak łatwo jedna myśl może zatruć życie. Opisując zmagania swoich bohaterów, autor uczy nas jednak czegoś ważnego: że nigdy nie jest za późno na zmianę, nawet jeśli nie zawsze dane nam będzie szczęśliwe zakończenie.Trucicielka to jedna z najpopularniejszych książek Érica-Emmanuela Schmitta, znakomitego francuskiego pisarza i filozofa. W 2010 roku autor otrzymał za nią prestiżową Le Prix Goncourt de la Nouvelle.

            Po książkę zapraszam do biblioteki szkolnej.....

             

            Autor: B.Sobowska-Rekut
            8.09.2022

            Żródło: Trucicielka - Éric-Emmanuel Schmitt | Książka w Lubimyczytac.pl - Opinie, oceny, ceny

    • Kontakty

      • Zespół Szkół Agrotechniczno-Ekonomicznych im. Komisji Edukacji Narodowej w Weryni
      • 17 227 14 41 lub
        17 227 13 32
        numery wewnętrzne:
        101 sekretariat
        103 dyrektor
        105 zastępca dyrektora
        107 pokój nauczycielski
      • Werynia 501
        36-100 Kolbuszowa


        Poland
      • 814-14-04-726
      • Zbigniew Bogacz
        zbigniew.bogacz@zswerynia.pl
      • Beata Bryk
        beata.bryk@zswerynia.pl
      • Elżbieta Rozmus-Maciąg
        elzbieta.rozmus@zswerynia.pl
      • Nabywca:
        Powiat Kolbuszowski
        ul. 11-go Listopada 10
        36-100 Kolbuszowa
        NIP 814-15-73-682

        Odbiorca:
        Zespół Szkół Agrotechniczno-Ekonomicznych w Weryni
        Werynia 501
        36-100 Kolbuszowa
      • /ZSA-E501/zsae lub /ZSA-E501/domyslna
    • Logowanie